Piano-Coaching

Bij Piano-Coaching gebruik ik de piano als middel om je verder te helpen in je ontwikkeling. Zo kijk ik naar de mentale processen als je muziek maakt of piano studeert. Ik bespreek deze mentale processen en al snel merk je dat je deze processen ook gebruikt in je dagelijks leven. Sommige hiervan kunnen beperkend werken in je dagelijks leven. Door inzicht te geven over deze processen is het mogelijk om door middel van piano spelen en studeren veranderingen teweeg te brengen die je normaal gesproken alleen behandeld zou krijgen als je naar de psycholoog zou gaan.

Het voordeel is dat je er een laagdrempelige manier wordt gewerkt aan je persoonlijke ontwikkeling. Je zult hierdoor meer balans gaan ervaren.

Voorbeelden zijn:

  • Studiemanieren zeggen veel over hoe je met problemen omgaat.
  • Eigenwaarde die je kunt verbeteren met pianoles.
  • Bewust worden dat tactiele waarneming bij pianospelen nauw verbonden is met tactiele waarneming in het dagelijks leven.
  • Leren luisteren naar anderen en jezelf.
  • Leren plannen.
  • Jezelf leren emotioneel te uiten.
  • Werken aan perfectionisme, het niet perfect te hoeven zijn, zodat de lijdensdruk van je perfectionisme afneemt, waardoor je meer in balans met jezelf komt.
  • Werken aan eigenwaarde bij narcisme: gezien worden en leren dat je een ander niet de grond in hoeft te stampen om je goed te voelen.
  • Uitdagingen aangaan bij hoogbegaafdheid: niet meer tegen een muur lopen als je iets moet leren dat niet vanzelf gaat.
  • Ontwikkeling van je persoonlijkheid bij autisme. Het ontwikkelen van je kwaliteiten en het leren omgaan met beperkingen.
  • Leren omgaan met feedback.
  • Genieten van wat je doet.
  • In het moment staan.
  • Een doel hebben.
  • Structuren leren herkennen.

Piano-Coaching is bij uitstek geschikt voor pianostudenten van het conservatorium, pianisten en pianodocenten.

Workshop Piano-Coaching

Bij deze workshop laat ik de deelnemers zien hoe ik met de piano iemand kan ontwikkelen op persoonlijk vlak